Saturday, January 4, 2014

Normalkah anak-anak bertulisan terbalik?

Bismillah..

Actually, saya quite worried bila anak saya (Aqil Amani) seringkali tulis huruf atau nombor dengan terbalik. Hinggakan saya kerapkali kecewa dan stres sebab saya fikirkan ianya ciri-ciri Dyslexia.

Rupanya sangkaan saya selama ini silap.. Ianya adalah kebiasaan dan ada di antara mereka yang tulis terbalik sehingga sekolah rendah. Dan sesungguhnya perkara ini adalah "NORMAL" (David Funk, konsultan pendidikan dan penulis "Love and Logic Solutions for Kids With Special Needs")

Tapi perlulah merujuk Doktor Pakar jika anak anda mempunyai masalah dalam kebolehan pertuturan dan memahami sesuatu yang sesuai untuk umur mereka, sebab ianya adalah ciri-ciri anak Dyslexia

Artikel lanjut: DI SINI

Semoga kita semua dapat membesarkan PERMATA SYURGA dengan sebaik-baik usaha dan sebaik-baik pelajaran adalah ISLAM itu sendiri.


No comments:

Post a Comment