Monday, January 20, 2014

Cepat sihat Aqil Amani..

Bismillah.. Assalammualaikum..

Aqil on his 1st day at Little Caliph

Hari ini hari ke-6 Aqil Amani tak sihat. Temperature dia kejap naik kejap turun. Dan hari ni dia hanya berjaga kurang 2 jam dan yang lain dia tidur. Katanya letih. Tp temperature hari ini nampak normal. Ya Allah, berikan daku kekuatan agar anak ini bisa kuat menghadapi dugaanMu..

Baru masuk hari ke-20 tahun 2014 tapi Aqil Amani dah MC 2 hari setiap minggu. Ya Allah, berat sungguh rasa dugaan ini sebab Aqil Amani tukar sekolah tahun ini. Daku mengharapkan dia boleh mudah serasi dengan kawan sekeliling dan seronok di sini. Tapi kita hanya merancang, semua Allah yang menentukan. Semoga belum terlambat untuk Aqil Amani mendapat kawan.

Bila sesuatu dugaan menimpa baru kita tahu yang kadang-kala kita tidak cukup bersyukur dengan apa yang Dia telah berikan. Seringkali kita kecewa dengan sesuatu yang belum menjadi milik kita. Berputus asa dengan segala impian kita yang tidak tercapai. Walhal, apa yang Dia telah berikan adalah yang paling TERBAIK buat kita, hamba-Nya yang lemah.

Mari kita bersyukur dan berhenti dari meminta nikmat duniawi yang sementara, kerana kita manusia biasa yang tidak pernah puas. 

Wallahualam..


No comments:

Post a Comment